lørdag den 11. januar 2014

Piment suppe

Min kæreste og jeg var på gourmet ophold hvor vi fik denne super lækre forret... Eller det vil sige, noget der minder om den - har sidenhen forsøgt mig frem
Vil du også, kommer opskriften her...

Det skal du bruge
2 løg
1 fennikel
4-5 røde peberfrugter
½ l grønsagsbouillon
1 dl hvidvin
1 spsk. Olivenolie

Sådan gør du:
Når peberfrugterne er gjort rene, deles de i 3 stykker og lægges på bagepapir med skindsiden opad.
Sæt dem i ovnen V/225 grader + grill og brænd dem under grillen. De må gerne være sorte. Gi dem ca. 15 min. Når de er grillet puttes de direkte i en pose og køles ned.
Når de er kolde pilles skindet af.
Skær løg og fennikel i grove stykker og svits dem af i olivenolie i en tykbundet gryde.
Tilsæt peberfrugterne og lad dem stege lidt med. 
Tilsæt hvidvinen og lad det koge ned til den halve mængde væske.
Tilsæt bouillon og lad det koge godt ned. (igen ca. til den halve mængde)
Blend saucen med stavblender.
Hæld tilbage i gryden og Smag til med salt og peber, evt sød paprika.

Jeg serveret suppen med semi dried tomater, creme fraiche eller rygeost og noget ristet brød.

Glæd dine gæster, det smager fantastisk 

Velbekomme



Ingen kommentarer:

Send en kommentar