onsdag den 8. januar 2014

Grove burgerboller

Mine børn elsker burgere i alle afskygninger og i aften skal vi have pulled pork.
Jeg har forsøgt mig frem for at finde en god, sund og mættende opskrift på burgerboller. Jeg vil gerne have de skal være grove, men samtidig skal de bevare luftigheden, som i de traditionelle usunde burgerboller man køber henne i supermarkedet.

Har du lyst til at forsøge dig kommer her opskriften!

Det skal du bruge:

1 pk. gær, 50 g.
5 dl. lunken vand
1 tsk salt
2 tsk sukker
1 æg
0,4 dl olivenolie
100 g. hvid hvede
150 g. groft rugmel
100 g. havregryn
450 g. hvedemel

Sådan gør du:

Rør gæren ud i vand
tilsæt salt, sukker og olie
rør derefter æggene i
tilsæt herefter havregryn, rugmel & hvidhvede og rør rundt
slut af med at ælte hvedemelet i dejen

Hævning 1-2 timer
efterhævning ca. 30 min.

Jeg laver ca. 12 store burgerboller som pensles med æg og drysses med sesam

De skal bage i ca. 12 min. ved 210 g.



Velbekomme


Ingen kommentarer:

Send en kommentar