onsdag den 23. april 2014

Pesto marineret salat

Denne salat tager altid kegler hos mine gæster, hvad enten det er til frokost eller aftensmad - Og vigtigst af alt er det en salat man kan tilberede det meste til dagen i forvejen.

Hvis du vil forsøge kommer opskriften her:

Basilikum, bruger som regel et halv bundt - køber det i bundter hos Gartnergården
Pinjekerner, lille håndfuld
2 spsk. frisk skåret parmesan
oliven olie
1 lille fed hvidløg
salt/peber efter smag

sådan gør du:

Blend alle ingredienserne sammen og tilsæt oliven olie. Mængden af olie afhænger af hvor tynd du vil have din pesto.

Dressingen kan bruges til stort set alle salater. Jeg plejer som oftest at bruge følgende råvarer til denne salat.

Indhold salat:
1 Hjertesalat
1/2 bk. blandet salat
1/2 broccoli
1/2 ps. sukkerærter
1/4 agurk
2 jordskokker


nøddemix til at toppe med

Sådan gør du:

Hvis jeg skal servere salaten om aftenene, ordner jeg broccolien til at starte med, og hælder lidt dressing over den, så de kan stå at trække. Over middag blander jeg resten af ingredienserne i og lader trække.

Når den skal servere salaten kan den lige toppes med en nødde salat blanding

Uhmn... værsgo' at spise


Ingen kommentarer:

Send en kommentar