tirsdag den 6. maj 2014

Drømmekage

En drøm gik i opfyldelse, da min bedstemors gamle opskriftsbog blev fundet og overdraget til mig...



Husker min barndom med duften af nybagt drømmekage hos min bedstemor...

Vil du nyde duften, kommer opskriften her...

Det skal du bruge:

300 g sukker
50 g margarine
250 g mel
4 æg
2 dl. Mælk
3 tsk. Bagepulver
1 tsk. Vaniliesukker

Glasur
188 g margarine
150 kokosmel
375 g brun farin
3/4 dl mælk

Sådan gør du:
Æg og sukker piskes godt
Mel og bagepulver blandes sammen og hældes i æggesnapsen.
Mælk og margarine lunes og blandes dernæst dejen.

Bages i ovn på 200 g. Ved ca. 20 min.

Glasur - laves sådan:
Alle ingredienserne smeltes sammen i en gryde.
Smøres over kagen som sættes i ovnen igen 8-10 min V/225

Tag ud af ovnen, nyd duften og smagen

Velbekomme 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar