mandag den 11. august 2014

LCHF blomkåls couscous med basilikums pesto

Jeg lader mig inspirere af min nye bog og livsstil og bruger hvad jeg har i køleskabet.

Har du lyst til selv at forsøge kommer opskriften her...

Det skal du bruge (2 pers.)
1/2blomkål, stort
1 tomat
10 cm agurk
1/2 pk. Frisk mozarella 
1 håndfuld rucola

Sådan gør du:
Riv blomkålen.
Hæld kogende vand over og lad hvile i 3 min. - køl derefter blomkålsrisen af.
Skær tomater, agurker, mozarella og rucola fint og bland sammen i en skål
Når blomkålsrisene er kolde, blandes de i de andre grøntsager.
Bland og rør rundt med en lækker gang hjemmelavet pesto.

Jeg laver altid ekstra pesto og sætter det i et glad i køleskabet.

Til pesto skal du bruge:
Basilikum, 1 lille plante
Salt
Peber
Halv fed hvidløg
1/2 cm parmesan ost
1 spsk. Pinjekerner
En god oliven olie

Blend alle ingredienserne, smag til med olie, salt og peber.

Pynt salaten med ristede mandler.

Velbekomme!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar