søndag den 20. marts 2016

Anderledes salat tilbehør - blomkåls couscous

Engang imellem forsøger jeg mig frem med hvad jeg har i køleskabet af grøntsager og hvad der skal spises inden det bliver for gammelt og det kom der dette ud af som smager himmelsk

Har du lyst til selv at forsøge kommer opskriften her..

Det skal du bruge 2 personer:

1/4 blomkål
10 små tomater
8 cm agurk
1 stor snack peber
1/2 bakke sukkerærter
1 fed hvidløg
Timian
1 spsk. Oliven olie
Salt/peber

Sådan gør du:

Riv blomkålen fint på rivejernet og hæld kogende vand over, sært for at tilsætte lidt salt. Lad trække 19 sekunder og hæld vandet fra. Skyl blomkålen i koldt vand og vrid væden ud af den.
Hak tomater, agurk, peberfrugt og sukkerærter til meget fine tern. Bland det sammen med blomkålen.
Hak dernæst hvidløget meget, meget fint og tilsæt blandingen. Tilsæt derefter 2 tsk. Timian, salt/peber og olivenolie.

Det smager himmelsk også uden både blomkål og sukkerærter. Ofte laver jeg det kun med tomater, agurk, peberfrugt og hvidløg, da dette er basis ingredienserne i min grøntsags skuffe.

Velbekomme 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar