onsdag den 30. marts 2016

Porre suppe med jordskokker

Min søn udbenede en kylling igår og istedet for at smide skrog og skind ud valgte vi igår at koge det med løg og et par gulerødder til en bouillon så vi havde til at lave suppe idag... Det skal dog lige nævnes at man i opskriften bare kan bruge ganske almindelig bouillon. Ideen til suppen kom for 3 uger siden da jeg var med min datter på sandwich bar, hvor min x mand fik en porresuppe, hvilket jeg ikke har smagt, hvis jeg overhovedet har smagt det før?! (Har været meget kræsen førhen) Det smagte vidunderligt, så jeg fik lyst til at eksperimentere. Da jeg helst undgår kartofler i min madlavning tænkte jeg at jordskokker ville være et godt bud på en ingrediens til porresuppen.

Har du lyst til selv at forsøge kommer opskriften her...

Det skal du bruge:
300 g. Porrer (3 store porrer)
500 g. Jordskokker
1 stort løg
1 1/2 bouillon
Smør
Salt/peber

Sådan gør du:

Riv løg og jordskokker. Skær porerne tyndt ud. Blancher løgene i smør først og tilsæt derefter jordskokker og porer og lad dem stege med.
Tilsæt derefter bouillon og lade koge, gerne en lille times tid. Blend suppen og smag til med salt og peber.

Server gerne med rugbrøds croutoner og stegt røget skinke i tern, evt. Nybagt brød

Velbekomme


Ingen kommentarer:

Send en kommentar