mandag den 22. maj 2017

Squash lasagne

Forleden skulle jeg have en gid veninde på besøg, som jeg vidste var på kur. Derfor ville jeg gerne tage hensyn ifht. den planlagte lasagne jeg havde lovet mine børn til aftensmad. Jeg valgte derfor at skifte lasagnepladerne ud med squash - det kom der denne ret ud af, som smagte himmelsk.

Har du lyst til at forsøge kommer opskriften her...


Det skal du bruge (4 - 5 personer)
800 g hakket oksekød 
3 squash
2 rødløg
2 fed hvidløg
2 spsk koncentreret tomat pure
Salt/peber
2 dåser flåede tomater - evt. Med basilikum og oregano
1 basilikums plante
1 Monrad sauce 12 % - bruger den fra fakta
Oliven olie

Sådan gør du:
Skyl squash og skær dem i tynde strimler på lang på et mandolin jern. Pensl dem med olie og drys med salt og peber. Forlag dem i ovnen 10-20 minutter ved 180 g. Vend dem gerne undervejs.
Svits kødet og krydr med salt og peber. Riv, hak eller blind løg, hvidløg og basilikum og lad stege med kødet. Tilsæt det koncentrerede tonatpuree. Blend de hakkede tomater og tilsæt til kødet. Skyl dåserne med lidt vand og hæld ved saucen. Lad saucen stå og simre en halv times tid.
Tag et ovnfast fast og hæld lidt Monrad sauce i bunden. Denæstvkød og et lag squash strimler. Dernæst hældes et lag midnat sauce på, kød og squash og sådan fortsættes der. Efter det sidste lag squash hældes der kød på toppen og dernæst modnet sauce på toppen. Bages i ovnen 35 - 40 minutter ved 180 grader.

Velbekomme 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar