onsdag den 8. januar 2020

Sund morgen pandekage med banan

Jeg blev inspireret af en god bekendt til at forsøge at lave en sund pandekage til morgenmad.
Den skulle dog passes ind til de ting jeg helst skal nøjes med at spise hvis jeg gerne vil holde den sunde linje :-)

Dette skal du bruge:

30 g. havregryn
1 æggehvide
2 tsk. chia frø
1 -2 tsk kanel
8 spsk vand
1/2 banan
1 spsk. fiskeolie med citrus - kan udelades og så kan man stege i evt. kokosfedt

Sådan gør du:

bland kanel, chia frø og havregryn sammen. rør det op med de 8 spsk. vand. tilsæt derefter den halve banan og moms den rundt i  havregryns blandingen. tilsæt æggehvide - jeg bruger de pasteuriserende æggeblommer på bægre fra Fakta og derefter tilsætter jeg en spsk. fiskeolie med citron.
Grunden til jeg putter denne olie i, er fordi det er en olie som jeg alligevel blot tager hver dag. Den er blevet anbefalet til rigtig mange helbredsmæssige ting. Olien skulle efter sigende blive produceret samme sted som hvor du kan købe den olie i et helt vildt dyrt måneds abonnement, den jeg bruger køber jeg blot i brugsen ;-)
Hvis det lyder afskrækkende med fiskeolie kan man blot lave massen og og så putte lidt kokos olie på panden og stege i dette.

Put massen på en pande ca. Ø 12 cm - det bliver en tyk pandekage. Mit komfur står på 6 men det er jo meget individuelt fra komfur til komfur. Nå r pandekagen er pæn gylden skal den blot vendes.

Den bliver ca. 1 cm. tyk - blot en vigtig info.

Jeg laver den altid dagen før og putter den i en posen og i køleskabet - kan bedst lide den kold, og så er det blot meget nemt at forberede dagen før

Velbekomme med din sunde start på dagen



Ingen kommentarer:

Send en kommentar