onsdag den 8. januar 2014

Kransekage

Kransekage er som regel kun noget jeg selv bager til nytårs aften, men det er noget nem kage at have liggende i fryseren til uventede gæster.
Min opskrift er fra da min bedstemor levede og smager helt vidunderligt, synes jeg!

Har du lyst til at forsøge...?

Det skal du bruge:
500 g. marcipan
200 g. flormelis
1 1/2 spsk. mel
3 æggehvider


Sådan gør du:
Pisk marcipan og flormelis sammen.
Pisk derefter æggehviderne i og tilsidst melen.

Jeg sprøjter mine konfektkransekage stykker ud på en bageplade.
I halvdelen plejer jeg at putte nougat i.

bages ved 170 grader i ca 12 min på øverste ribbe.

Når kransekagerne er kølet af dyppes de i chokolade.

Personligt synes jeg kransekagerne smager bedst, hvis de når at komme i fryseren i min. Et halvt døgn inden de serveres!

Velbekomme og godt nytår...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar