onsdag den 23. april 2014

Velkomst drink med granatæble

Jeg nyder at få serveret et glas champagne.
Nede på mit arbejde havde jeg et par kolleger der foreslog mig denne drink, med champagne og granatæble til velkomst drink. Og jeg må indrømme at den smagte dejligt.

Har du lyst til at forsøge kommer opskriften her...

Dette skal du bruge til 6 glas:
1/2 dl vodka
1 1/2 granatæble
1 lille spsk. rørsukker
1/2 limefrugt

1 flaske champagne til at toppe drinken med

Sådan gør du:
halver granatæblerne og pres saften fra kernene. Sørg for at det hvide "kød" ikke kommer med, da det afgiver en bitter smag.
Stød granatæble kernene, saften, lime og sukker i en skål og sigt saften.

Lad den stå i køleskabet og trække, gerne i et døgns tid.

Hæld granatæble saften i de glas du lyster og tilsæt isterning, champagne og en skive lime.

Vil du lave det ekstra festligt kan du dyppe glassets kant i grenadine og derefter sukker

Velbekomme og skål...!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar