mandag den 26. maj 2014

Brownie med valnødder

Kan godt lide opskrifter på kager og desserter som kan tilberedes på forhånd og stadig smage nybagt.

Det garanterer jeg med denne kage, som jeg bagte til min 40 års fødselsdag. Det var en opskrift jeg havde fået af en veninde.

Vi frøs den ned og tog efterfølgende noget op af fryseren for at "testsmage" kagen. På en skala fra 1-10, fik den et ti tal med pil op.

Skal du have gæster og har lyst til at forsøge kommer opskriften her:

Det skal du bruge:
til ca. 15 personer

250 g. mørk chokolade, min 70 %
135 g. smør
5 æg
380 g. sukker
65 g. mel
1/5 tsk bagepulver
1/5 tsk havsalt
2 spsk. kakao
100 g. grofthakkede valnødder

Sådan gør du:
Hak chokoladen groft og smelt det over vandbad sammen med smørret.
Pisk æg og sukker sammen, det må ikke blive for luftigt. rør dernæst det smeltede chokolade og smør  i æggene. sigt mel, bagepulver, salt og kakao i og rør dejen godt igennem.
Tilsæt tilsidst de hakkede valnødder.

bages ca. 40 minutter ved 170 g.
Der må gerne hænge lidt dej fast på pinden

Kagen kan uden problemer fryses ned og tages op den dag, hvor den skal bruges.



Tip! Server med en kugle vanilje parfait på toppen...
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar