torsdag den 22. december 2016

Hjemmelavet pasta

Jeg elsker at blive overrasket at min kæreste, som sætter ligeså stor pris på mad som jeg gør. Han har boet i Italien og lader sig oftest inspirere af det italienske køkken.


En aften da jeg kom hjem havde han været i gang med at lave grund dej til hjemmelavet pasta og så stod vi ellers bare i køkkenet en times tid og hyggede med at lave fyldte pastaer.


De smager himmelsk!


Har du selv lyst til at forsøge kommer opskriften her...


Det skal du bruge(til ca. 40 stk.):
2 æg
200 g mel 
2 tsk salt

125 g spinat
100 g hytteost
100 mascarpone

Rulle på 3





Sådan gør du:


put melen i en skål og lav en fordybning i den. drys salt i. og slå æggene ud ned i fordybningen. Ælt dejen sammen og stil den i køleskabet i cellofan. Kan laves dagen i forvejen. Men dejen skal som minimum stå et par timer i køleskabet inden brug.


put spinaten på en pande med en lille smule olie og lad det koge ind. Lad det køle af og bland dernæst hytte ost og mascarpone i og smag til med salt og peber.


Rul pasta dejen tynd ud. Tag et glas ca. 8 cm. afhængig af den størrelse du ønsker på pastaerne. Tryk cirkler ud. Læg fyld på den ene side af pastacirklen og fold den anden side over. Pensel kanterne med æg og tryk dem sammen med en gaffel.


Pastaerne er nu klar til at blive kogt - ca. 3 minutter.


Jeg serverer dem oftest med pesto på.


Velbekomme - det er som en bid af Italien


Ingen kommentarer:

Send en kommentar