søndag den 18. oktober 2020

Peanutbutter "sauce" til salaten (dressing)

 I sidste uge var jeg på besøg hos min bedste ven...

Han havde besøg af et kvindeligt bekendtskab, som hade lavet noget ualmindeligt lækkert mad 

Så nu måtte jeg naturligvis hjem og eksperimentere...


Har du også lyst til at smage en himmelsk, nem og let ret så se her:


Det skal du bruge (3 personer):

3 spsk. Crunchy peanut butter med top

3 Spsk. Tamari (soya)

12 spsk. vand

1 1/2 tsk. limesaft

60 g. ingefær

lidt chilli


Sådan gør du:


Blend det hele sammen og smag evt. til med ingefær og chilli, muligvis også lidt ekstra vand.


jeg serverede det herhjemme med følgende grøntsager:


Spidskål

tomater

Edame bønner

Blegselleri

avokado


Dertil havde jeg marineret noget kylling i ingefær og mangochutney.


Da jeg fik det nede hos min kammerat var det til et stykke stegt laks


Velbekomme





Ingen kommentarer:

Send en kommentar